aluat

Langose

10/05/2015 08:19:00 p.m.

Desi acest preparat este unul de origine maghiara, el este preluat si foarte des preparat de foarte multi romani, si il poti gasi in aproape orice oras din Romania (mai ales in Ardeal). Sunt foarte gustoase si pot fi servite cu orice, plus, se fac mult mai repede ca placintele codrenesti.

Mama mea obisnuia sa ne faca langose pe care adesea ne placea sa le savuram cu branza si smantana sau dulceata de casa, le serveam atat ca fel principal cat si ca desert, imi amintesc ca erau printre preferatele fratelui meu.


Si cum cele mai bune placinte sunt cele savurate cu cei dragi, am chemat repede prietenii sa vina sa le savuram impreuna. Au fost pe placul tuturor, ce la cel mai mic pana la cel mai mare!


Aceaste poze nu mai au nevoie de nici o descriere, va puteti da singuri seama cat de bune au fost :)



Totodata imi amintesc cum, in timpul facultatii, aveam laboratoare de programare pe Dorobanti in Cluj, si mai mereu cand ieseam, treceam pe langa o placintarie, si nu puteam rezista tentatiei de a ne luam langose, cu branza, smantana, nutela, in functie de pofte :)


Ingrediente:
1/2 aluat placinte
500 ml ulei
umpluturi la alegere : branza, cascaval, smantana, gem, nutella,etc

1. Luam o lingura de aluat, ungem bine cu ulei locul de lucru, ne ungem cu putin ulei si pe mana si intindem aluatul cu degetele de aprox 1 cm grosime, ca cea din imagine.


2. In acest timp punem uleiul sa se inchinga intr-un vas, iar cand acesta este foarte fierbinte, punem pe rand placintele in baia de ulei, pana se rumenesc frumos pe ambele parti.




3. Le scoatem din baia de ulei si pe punem pe servetele de bucatarie absorbante pentru a lasa excesul de ulei.


Binenteles le servim calde cu sosurile dorite :), yammyy
Pot fi pastrate calde 1-2 ore daca le acoperim cu o folie de plastic sau aluminiu, astfel vor deveni si putin mai moi, daca nu va plac crocante .


Noi le-am servit majoritatea cu branza si sos de usturoi :D, au devenit preferatele serii.


Oare exista persoane care sa nu adore placintele/langosele? Eu sincer nu am intalnit inca :)), asa ca, daca doriti sa chemati prietenii la cina, dar nu stiti gusturile lor exacte, eu cred ca aceste langose vor fi pe placul tuturor :).


Pofta buna dragilor, lista de nutrienti este, asa cum v-am obisnuit, prezenta in randurile de mai jos, eu am obtinut aproximativ 10 langose din acel aluat, iar nutrientii sunt reprezentativi pentru o langose goala:



  Nutritional Facts
   
   Calories 253

   Servings 10.0




    %Daily Value*
Total Fat 18 g
28 %    
     Saturated Fat 2 g
10 %    
Cholesterol 0 mg
0 %    
Sodium 233 mg
10 %    
Potassium 27 mg
1 %    
Total Carbohydrate 19 g
6 %    
     Dietary Fiber 1 g
3 %    
     Sugars 0 g

Protein 3 g
5%    
* The Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet, so your values may change depending on your calorie needs. The values here may not be 100% accurate.


You Might Also Like

0 comments

Aici poți lăsa un mesaj cu părerea ta referitoare la acest preparat.