aluat

Aluat placinte

7/22/2015 10:26:00 p.m.

Ador placintele de orice fel, atat cele umplute cu branza, marar si ceapa verde, placintele cu varza dulce sau acra, placintele dulci, cu nuca si zahar, sau cu dulceata, cat si cele pe care le "umplem" inainte da savurare, adica langosele :)

In aceasta postare va v-oi prezenta doar reteta de aluat de placinte, dar in urmatoarele le veti vedea si pe cele umplute.


Aluatul pe care obisnuiesc sa il fac este unul extrem de simplu, poate chiar cel mai simplu, este aluatul mamei mele, si imi place sa il pastrez exact asa.

Ingrediente:
500 grame faina alba
200 grame apa calduta
1/2 lingurita zahar
1 lingurita sare
10 grame drojdie uscata sau proaspata de dimensiunea unei nuci, cum spunea mama mea :)

Eu am folosit mixerul electric la framantarea lui, dar binenteles ca se pot face extraordinar de bine si framantate de mana, va v-oi prezenta mai jos ambele variante.

1. Am pus apa calduta cu drojdia, zaharul si o lingura de faina, sa se activeze in bolul mixerului.
  Daca framantati cu mana, puneti aceasta compozitie direct peste  faina din vasul in care urmeaza sa faceti framntarea.


2. Dupa ce a inceput sa creasca drojdia, am pus faina si sarea peste si am inceput framantarea ( mixerul a inceput-o :)). Am mixat pentru 10-15 minute bune, rezultand un aluat moale. Daca e nevoie de mai multa apa sau faina, linistit se poate adauga.
Cu mana se procedeaza la fel, timp de cateva minute se framanta bine aluatul pana obtinem un aluat moale.


Aluatul trebuie să fie moale și elastic, să poată fi rupt cu lingura dar să nu curgă repede.
Il lasam la dospit acoperit pentru 45-60 de minute, pana isi dubleaza volumul.


Asa arata consistenta lui dupa ce a crescut si am rupt o bucata din el pentru placintele care au urmat.


Este un aluat extrem de usor de realizat, asemanator cu cel de paine, doar ca mult mai moale. Veti obtine niste placinte extraordinare din el, urmeaza acusica si ele :)

Pofta buna dragi mei!




You Might Also Like

0 comments

Aici poți lăsa un mesaj cu părerea ta referitoare la acest preparat.