aluat

Placinte codrenesti

7/24/2015 06:30:00 p.m.

Placintele codrenesti sau cunoscute si ca placinte ardelenesti pe lespede sau placinte crete, pentru mine sunt cele mai gustoase placinte din lume :)

Ador placintele codrenesti, placintele cu branza, marar si ceapa verde, placintele cu varza dulce sau acra, placintele dulci, cu nuca si zahar, sau cu dulceata, toate imi fac gura sa ploua :).

Imi amintesc cu drag de copilaria mea cand vad placinte, cum mama mea facea zeci de placinte, sa avem cateva zile, si eu eram plina de faina ajutand la prajitul lor, iar prima care era facuta asteptam cu nerabdare sa se raceasca putin sa o pot manca, ba mai mult, de multe ori ma ardeam la limba, pentru ca nu puteam astepta de pofta.

Placintele mamei mele erau, binenteles, cele mai bune si gusatoase placinte :), si nu spun doar eu asta, ci toata lumea care le-a gustat. Poate va intrebati ce aveau mai special ca celelalte, probabil nimic, doar faptul ca le facea foaaarte subtiri si cu muulta umplutura le facea superioare, dupa parerea mea, de restul placintelor, ceea ce incerc si eu sa fac de fiecare data.


Doamne ce amintiri puternic tiparite si frumoase am legate de aceste placinte, si binenteles, cum as putea sa o uit pe bunica, care de asemenea ne astepta de multe ori cu placinte cand mergeam la ea,  sau cu 'cartofii pai' care aveau un gust atat de gustos si natural, cu cartofi tocmai scosi din gradina :)

Ingrediente:
aluat placinte

Umpluturi:
varza dulce sau acra
branza cu marar si ceapa verde
branza dulce cu zahar si galbenus de ou
cartofi
nuca si zahar
mere/dovlecel


1. Realizam aluatul de placinte pe care il gasiti aici, si il lasam la dospit pana isi dubleaza volumul. Intre timp, ne ocupam de umplutura dorite, sau umpluturile :)


2. Eu am avut pofta de placinte cu varza dulce si cu branza, maram si ceapa verde. Asa ca, am luat o lingura de aluat, am format o biluta pe care apoi am intins-o cu facalentul si am pus umpluturile in centru


3. Am strans apoi toate marginile spre centru si le-am strans usor cu degetele, sa nu se desprinda cand le intind iar cu facaletul.

           Banuiesc ca oricum toata lumea stie cum se intind placintele, dar eu doresc sa explic in cazul in care o persoana inca nu stie :)

4. Binenteles acuma le intindem de grosimea dorita, avand in acelasi timp grija sa nu iasa umplutura, iar intr-o tigaie fierbinte unsa cu putin ulei o si putem pune la prajit.

Cand e frumos rumena, o intoarcem cu o paleta pe cealalta parte, iar partea de sus o putem stropi iar cu putin ulei, pentru a nu ramane faina vizibila pe placinta, si pentru a evita uscarea lor.


Aceste placinte se fac in cantitati industriale de obicei :), cel putin la noi in familie e obligatoriu, si sunt absolut adorabile, preferatele mele sunt cele cu branza si marar, as putea manca zilnic aceste placinte.


Probabil fiecare cunoastre o reteta de placinte de familie, mi-ar placea tare mult sa aud si varianta voastra :)

Iar acum sa cercetam putin si lista nutrientilor pe care v-o prezint pentru placintele cu varza, si care depinde binenteles si de umplutura.


  Nutritional Facts
   
   Calories 303

   Servings 10




    %Daily Value*
Total Fat 10 g
16 %    
     Saturated Fat 1 g
4 %    
Cholesterol 0 mg
0 %    
Sodium 432 mg
18 %    
Potassium 350 mg
10 %    
Total Carbohydrate 46 g
15 %    
     Dietary Fiber 4 g
17 %    
     Sugars 4 g

Protein 8 g
16%    
* The Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet, so your values may change depending on your calorie needs. The values here may not be 100% accurate.


You Might Also Like

0 comments

Aici poți lăsa un mesaj cu părerea ta referitoare la acest preparat.