aluat

Chifle de sandvis cu lapte

10/13/2016 05:26:00 p.m.

Sandvisurile de casa, cu chifle de casa sunt cele mai gustoase preparate de luat la drum, la job, sau binenteles la scoala. 

Asa cum imi place sa fac paine in casa, la fel imi place sa fac si chifle atunci cand am de gand sa pregatesc niste sandvisuri la pachet, sau asa numitul pulled pork cu muraturi si salata, sau niste deliciosi burgeri de casa.



Daca sa intamplat sa faceti chifle de casa, dar acestea sa iasa cu o coaja tare ca niste pietre,  de tii se crapau dinti muscand din ele, in cele ce urmeaza am sa va dezvalui secretul unor chifle pufoase cu coaja moale.

Spun asta pentru ca am patit-o si eu, si credeam ca e de la cuptorul electric, sau ingredientele de aici sunt diferite, sau aluatul e prea tare.... dar in cele din urma am deslusit misterul, si acesta este ca, din timpul repincalzirii cuptorului, asezati un vas cu apa langa tava care urmeaza a fi introdusa la cuptor cu painicile, atat de simplu :).


Inainte sa va apucati de ele, va mai dau un pont care mie imi place adesea sa il aplic. Daca doriti niste chifle mai aromate, in procesul de framantare puteti adauga si niste condimente, de la usturoi la ceapa tocata foarte marunt, masline, oregano (asa cum am facut eu), busuioc, rozmarin, ierburi de provonce, chimen, rosii deshidratate feliute sau altele.

Ingrediente:
500 grame faina alba
10 grame drojdie
300 ml lapte cald
2 linguri unt topit
1 lingurita zahar
1 lingurita sare


Adaugam faina intr-un bol mare, peste adaugam drojdia si zaharul, iar in cealalta parte de bol presaram sarea. Spun in cealalta parte de bol pentru ca sarea opreste procesul de fermentare al drojdiei, asa ca, e bine sa incercam sa le separam putin.

Adaugam untul si laptele caldut, atentie, sa nu fie fierbinte, doar la temperatura corpului.


Framantam aluatul cu masina de facut paine, mixer profesional sau cu mana, indiferent de modul ales, acesta se framnata pana vedem ca pereti vasului sunt curati iar aluatul este bine legat si elastic.


Acoperim aluatul cu o folie de plastic sau un prosop de bucatarie si il lasam intr-o zona ferita de ventilatii sau aer rece pana ce acesta isi dubleaza volumul, in jur de 1-2 ore.


Dupa ce aluatul a crescut, ne ungem cu putin ulei pe maini si rupem bucatele mici de aluat din care formam niste mingiute. Putem sa le lasam atat rotunde, ori sa le aplatizam putin daca acestea urmeaza sa fie umplute.
Le acoperim cu un prosop si le mai lasam 15-20 de minute la "dospit".


Inainte de a introduce tava in cuptorul preincalzit la 200 grade C sau 400 Fahrenhei, ungem painicile cu putin lapte si le presaram fie cu sare grunjoasa, mac, susan, sau le lasam simple.


Asa cum am pomenit in cele de mai sus, musai adaugam cu vas cu apa in cuptor, fie un vas de yena, fie o oala de inox cu maner de inox, fie un bol termorezistent. Acestia vor crea curenti de aburi care vor impiedica uscarea lor la suprafata.

Se lasa la cuptor pentru 15-18 minute, pana se rumenesc usor.


Dupa ce le scoatem din cuptor, le acopera cu un prosop curat de bucatarie, pentru a se raci treptat. Dupa 20 de minute le putem servi calde.

Se feliaza la jumatate si se pot face atat sandvisuri sarate cat si dulci, cu gemuri sau marmelade, dar la fel de bine merg alaturi de un bol de ciorba de fasole cu afumatura.


Noua ne plac foarte mult, iar eu ador sa imi fac burger vegetal la gratar cu ciuperci si branza, sunt nemaipomenite cu ele.

Lista nutritionala pentru 12 bucati, aproximativ cate ies din cantitatile de mai sus:



  Nutritional Facts
   
   Calories 174

   Servings 12




    %Daily Value*
Total Fat 2 g
3 %    
     Saturated Fat 1 g
6 %    
Cholesterol 5 mg
2 %    
Sodium 162 mg
7 %    
Potassium 0 mg
0 %    
Total Carbohydrate 30 g
10 %    
     Dietary Fiber 1 g
5 %    
     Sugars 0 g

Protein 5 g
11 %    
* The Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet, so your values may change depending on your calorie needs. The values here may not be 100% accurate.



You Might Also Like

0 comments

Aici poți lăsa un mesaj cu părerea ta referitoare la acest preparat.