branza

Papanasi fierti

6/28/2015 06:37:00 p.m.

Unul dintre cele mai gustoase deserturi cu branza, din punctul meu de vedere este, binenteles cel de papanasii, simpli sau cu prune, fierti sau prajiti, desertul perfect :).

V-am mai spus faptul ca sunt dependenta de lactate si tot ce inseamna branzeturi, inca nu am descoperit branza/cascavalul/lactatul care sa nu imi placa si sa il mananc cu maare placere, darămite papanasii, mmm.


Am ales varianta de papanasi fierti deoarece nu necesita prajire in ulei, fiind o varianta mai sanatoasa de desert, dar nu mai putin gustoasa.
   
Ador faptul ca se fac atat de simplu si rapid, iar rezultatul e unul excelent, pufosi si crocanti in acelasi timp, iar in functie de preferinte putem jongla usor cu ingredientele , putem adauga coaja de lamaie, esenta de vanilie sau orice alta esenta, prune in mijloc, pot fi servite simple sau cu dulceata, ciocolata, si multe alte variante.

Eu am sa va arat probabil cea mai simpla varianta, iar restul las la placerile voastre :).

Ingrediente:
300 grame branza dulce de vaca, bine stoarsa
60 - 80  grame gris
2 linguri rase zahar
un praf de sare
1 ou
zahar vanilat sau esenta vanilie(optional)
prune (opțional)

Compozitia de pesmet:
40 grame unt
70 grame pesmet
2 linguri zahar
zahar vanilat sau esenta vanilie(optional)

1.Incepem prin a pune un vas cu apa la fiert, aproximativ 2-3 cani de apa cu un praf de sare.
Apoi intr-un vas "framantam" branza, adaugam si zaharul, grisul, praful de sare si zaharul vanilat sau esenta.

2. Adaugam oul, iar apoi, in functie de consistenta branzei, puteti sa mai adaugati gris, pana obineti o compozitie de consistenta putin mai tare, incat sa puteti forma bilutele, dar nici foarte tare, pentru ca, grisul va intari prea tare papanasii, cam asa a iesit compozitia mea.


3. Din compozitia rezultata vom forma bilute. Ne putem unge cu putin ulei sau apa pe maini pentru a ne fi mai usor. Putem adaugă și prune în mijloc dacă dorim.


4. Mie imi place sa prepar din timp acest pesmetul, pentru ca atunci cand papanasii sunt fierti, sa ii pun direct aici. Asadar, topim untul intr-o tigaie, apoi adaugam si pesmetul si zaharul si le prajim pana se rumenesc usor.


5. Cand apa fierte dar nu in clocot foarte puternic, punem papanasii incet in apa, stim ca acestia sunt gata cand se ridica la suprafata.


6. Ii scoatem pe rand cu o paleta si ii tavalim prin compozitia de pesmet :) Se servesc calzi, pentru satisfactie maxima, desi mie imi plac foaarte mult si reci.


 Pot fi serviti simpli sau "aromati" cu ce va place voua, eu ii mai pudrez cu putin zahar vanilat uneori, pentru un plus de savoare.


Acum sa vedem cum arata tabelul nutritional al acestui preparat. Din aceasta cantitate ies 4 portii mari:



  Nutritional Facts
   
   Calories 399

   Servings 4.0




    %Daily Value*
Total Fat 10 g
15 %    
     Saturated Fat 6 g
28 %    
Cholesterol 68 mg
23 %    
Sodium 769 mg
32 %    
Potassium 53 mg
2 %    
Total Carbohydrate 49 g
16 %    
     Dietary Fiber 1 g
4 %    
     Sugars 26 g

Protein 14 g
29 %    
* The Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet, so your values may change depending on your calorie needs. The values here may not be 100% accurate.


You Might Also Like

0 comments

Aici poți lăsa un mesaj cu părerea ta referitoare la acest preparat.