aluat

Blat de tarta

6/30/2015 06:41:00 p.m.

Cel mai simplu, sanatos si gustos blat de tarta pe care l-am incercat pana acum. De mult sunt tentata la retetele de tarta, sunt atat de frumoase si par foarte gustoase, dar blatul cumparat nu ma tenta deloc dupa ce am vazut lista nutientilor :(, iar cel mai intalnit blat de tarta pe internet contine prea mult unt, iar eu incerc sa evit pe cat posibil grasimile de acest fel.


Pana intr-o zi in care m-am gandit cu ce as putea sa inlocuiesc untul, si am incercat, am injumatatit cantitatea de unt, si am adaugat crema de branza pentru a completa cantitatea lipsa de unt, rezultatul extraordinar, nici nu se simtea lipsa untului DELOC, dar tot nu eram pe deplin multumita :(

Trebuia sa pun 60 de grame de unt, aia insemna peste 600 de calorii doar din unt, asa ca am incercat sa inlocuiesc toata cantitatea de unt :), si ...taa dam, excelent :), a iesit perfect.

Pe langa unt mai erau 200 de grame de faina, pe care foarte usor am inlocuit-o cu faina neagra, iar apoi cu fulgi de ovaz macinati in blender, astfel avem un aport mai mare de fibre.

Dar pentru ca sunt incapatanata, nu m-am oprit aici si am inlocuit si cantitatea de crema de branza cu smantana, are mai putine calorii, iar rezultatul este de asemenea superb.

Asa ca, las la atitudinea d-voastra cu ce doriti sa il faceti, eu va garantez ca va iesi foarte bine cu toate ingredientele enumerate mai sus, dar eu va voi da varianta cea mai slaba in calorii.

Ingrediente:
180 grame faina neagra/ovaz
150 grame smantana
5-6 linguri de apa rece
1/2 lingurita sare

1. In apa rece adaugati si un cub de gheata daca aveti, sau lasati apa la congelator cateva minute pentru a fi cat mai rece. Intr-un vas adaugam faina, smantana, sarea si framantam sa se incorporeze bine totul.

2. Adaugam apoi si apa rece, pana obtinem un aluat de o consistenta foarte tare. E ok si daca adaugati mai mult de 6 linguri,cat considerati ca cere aluatul. Cu un sacitor intindem aluatul intre doua foi de hartie pentru gatit, foarte subtire.


3. Aranjam apoi blatul intr-o tava de tarta, una de tort rotunda, excesul il rupem, si putem foarte usor sa il modelam in alta parte.


Cam asa arata blatul de tarta din faina de ovaz si smantana, un blat crocant, perfect pentru tarte si placinte.

Tabelul nutritional este calculat pentru un blat realizat din faina neagra si smantana grasa normala.

Intregul blat poate asigura cel putin 4 portii, asa ca, numarul de calorii poate fi chiar mai mic decat cel din tabel, care e calculat pentru 4 portii.



  Nutritional Facts
   
   Calories 185

   Servings 4.0




    %Daily Value*
Total Fat 7g
10 %    
     Saturated Fat 4 g
22 %    
Cholesterol 25 mg
8 %    
Sodium 600 mg
25 %    
Potassium 121 mg
3 %    
Total Carbohydrate 24 g
8 %    
     Dietary Fiber 4 g
16 %    
     Sugars 1 g

Protein 5 g
8 %    
* The Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet, so your values may change depending on your calorie needs. The values here may not be 100% accurate.


You Might Also Like

0 comments

Aici poți lăsa un mesaj cu părerea ta referitoare la acest preparat.