desert

Salam de biscuiți cu ciocolată

2/02/2015 07:57:00 p.m.

Vă prezint cea mai gustoasă variantă a salamului de biscuiți, și anume cea cu ciocolată :), este atât de gustos, aromat, ciocolatiu, un desert superb.

Este o rețetă foarte simplă, asemănătoare cu cea cunoscută deja, doar că, vom înlocui cacaoa cu ciocolată topită în smântână dulce de gătit, care îi va da un gust irezistibil, puțin asemănător cu cel al ciocolatei de casă .


Ingrediente:
300 g biscuiți simplii
200 g ciocolată amăruie
200 ml smântână dulce
1 lingură esență rom
50 grame stafide, caise, prune uscate (opțional)
50 grame nucă mărunțită
100 grame unt

1. Cum știm deja, trebuie să zdrobim biscuiții cât de fin dorim, sau putem :). Peste ei am adăugat stafidele, nucile și niște cubulețe de rahat aromat.


2. Punem un vas cu smântâna dulce pe baie marină, iar când apa începe să fiarbă, adăugăm și untul cu ciocolata. Eu am folosit jumi-juma ciocolată amăruie și ciocolată cu lapte, pentru că lui Mihai nu îi plac foarte mult deserturile amăruie, și am vrut să fie și pe placul lui :).

3. Când ciocolata s-a topit de tot, luăm vasul de pe foc, iar ciocolata o turnăm fierbinte peste amestecul de biscuiți și fructe/semințe.

4. Amestecăm bine pentru a obține o pastă groasă, pe care o punem apoi pe o folie alimentară, pe care o rulăm, la fel cum procedăm și pentru salamul de biscuiți simplii.

Compoziția poate vi se pare prea moale, dar odată ajunsă în frigider, se întărește foarte frumos, și va avea un gust superb de ciocolată:).

5. O lăsăm la frigider pentru 2-4 ore, sau cel mai bine peste noapte. Se scoate din frigider, se elimină folia și se feliază :)


Ne-a plăcut foarte mult gustul ei, Mihai m-a întrebat dacă am să fac doar după această rețetă salamul de biscuiți de acum încolo, cu siguranță i-a plăcut foarte mult :).

L-am așteptat acasă cu o farfurie de salam de biscuiți cu ciocolată, din care cu greu ne-am oprit din "gustat" ;)), o să vedeți și voi.


Dacă doriți să arate mai frumos, puteți pudra salamul cu puțină cacao sau zahăr pudră, mie mi-a plăcut simplu, mai ales ca a trecut extrem de repede și așa :)

Merită încercat, o să vă placă la nebunie textura și gustul lui, sper că v-am convins să îl faceți .

Vă doresc poftă bună!

You Might Also Like

3 comments

  1. O sa incerc si eu variants aceasta.Arata....delicios!

    RăspundețiȘtergere
  2. O sa incerc si eu variants aceasta.Arata....delicios!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult :), e foarte buna, mereu cand o fac trece mai repede decat ma astept :))

      Ștergere

Aici poți lăsa un mesaj cu părerea ta referitoare la acest preparat.