ciorba

Ciorbă de mazăre cu găluște

1/29/2015 08:27:00 p.m.

   

 Am devenit fană a acestei ciorbe când lucram la o firmă de IT in Baia Mare și zilnic luam masa la un restaurant din oraș, la care, sincer, nu mă dădeam deloc în vânt după mâncărurile lor, dar această ciorbă era una dintre rețetele lor cele mai reușite, fiind și prima dată când am mâncat acest tip de ciorbă :), foarte gustoasă.

 
În general, ciorba de mazăre se poate prepara în multe feluri, cu sau fără găluște, cu sau fără carne, cu sau fără smântână, dar azi am să vă prezint preferata mea :)

Ingrediente:
1 ceapă mică
1 țelină mică
1 morcov
1/2 ardei
50 grame unt
100 g mazăre
1 lingură făină
150 g smântână
2 litri supă pui sau apă fierbinte
sare și piper

Găluște:
2 ouă mici
3-4 linguri făină
3-4 linguri griș


1. Punem legumele tocate mărunt la călit în unt pentru 5-7 minute. Eu am folosit ceapă, morcov, ardei, țelină, gulie, dar puteți folosi ce legume vă plac ;).


2. Cand s-au înmuiat, adăugăm supa de pui sau apa fierbinte peste legume. Dupa ce dau doua-trei clocote legumele, adăugăm și mazărea. Eu am folosit mazăre congelată, dar puteti folosi si la borcan.

3. Ne apucăm apoi de făcutul găluștelor, prin amestecarea ouălor cu făina și grișul la care adăugăm un praf de sare. Dacă doriți ca găluștele să fie mai pufoase, puteți folosi doar griș, dar mie îmi plac puțin mai tari la aceasta ciorbă :)
Poate nu o sa aveți nevoie de toate lingurile de făină, puneți din ele pe rând , până obțineți o pastă groasă, care sta bine pe lingura.

4. Lăsăm să stea aluatul de găluște pentru 10 minute, timp în care se mai întărește compozitia, iar apoi, cu o lingură trecută prin ciorba fierbinte, pentru a se deslipi ușor de lingură, formăm găluște mici pe care le eliberăm ușor în ciorbă.


5. Am adăugat și pătrunjel uscat , și puțin mărar tot uscat, pentru a fierbe câteva minute și el în ciorbă. După 12-15 minute, depinde și de mărimea găluștelor, le gustăm să fie făcute, și dacă vi se par bune, tragem oala de pe foc și pregătim smântâna.


6. Smântâna o amestecăm cu lingura cu făina, iar apoi, punem pe rand cate o lingura din ciorba fierbinte peste smantana si amestecam continuu, pentru a deveni la aceeași temperatură cu ciorba și pentru a nu se "branzosi", cum îi spunem noi. După ce am pus în total 4-5 polonice de ciorbă, o turnăm ușor în oală și amestecăm în continuu.


Adăugăm sare și piper după gust și o lăsăm câteva minuțele înainte de servire. Este foaarte bună și aromată, îmi place gustul lăsat de legume, dar mai ales cel de mazăre.


Dacă doriți, puteți adăuga și piept de pui, eu am adăugat în schimb niște buchețele de conopidă .

Poftă bună!

You Might Also Like

2 comments

  1. Cum s-a descurcat Mihai cu mararul?! Pentru mine e mai gustoasa fara marar dar cu un snaps de palinca inainte!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihai nu s-a legat de mărar, sincer, nici nu stiam că nu îi place :)), eu il ador și imi place să il folosesc cat de des pot, dar binenteles că poate fi exclus fără nici o problemă:).

      Ștergere

Aici poți lăsa un mesaj cu părerea ta referitoare la acest preparat.