desert

Turtă dulce

1/22/2015 08:05:00 p.m.

Cine nu iubește turta dulce? bănuiesc că, cu toții o iubim, dar după ce o să o preparați și acasă, o să o iubiți mai mult :), serios. Este perfectă alături de o cană cu lapte la mic dejun, sau lângă cafeluță, dar mai ales de sarbatori, este unul din deserturile pe care e musai sa le faci, aroma de ghimbir cu scortisoara si cuisoare vor aduce spiritul sarbatorilor in casa ta.

Se pot realiza de minune si alaturi de copii, va fi o joaca combinata cu "lucru", in sensul ca, la final de joaca veti avea si o tava mare de turta dulce, foarte gustoasa si frumoasa.

Puteti da orice forma doriti turtelor, le puteti orna atat cu ciocolata cat si cu diferiti coloranti din comert, sau cu albus de ou asa cum am facut eu :)

   
De mult îmi doream să fac, dar auzisem că sunt greu de făcut și necesită mult timp de pregătire, să știți că nu este adevărat, nu e deloc mai dificil ca orice altă rețetă obișnuită de biscuiți/fursecuri, iar ingredientele sunt destul de simple, în afară de melasa, care se găsește puțin mai greu in Romania.

Din câte m-am interesat și căutat pe internet, se găsește la Auchan, la un preț chiar rezonabil, de asemenea la plafar, sau pe internet. Sper să găsiți ușor și să încercați această rețetă!

Au ieșit foaaaarte bune, pufoase în interior, aromate, cu o crustă crocantă, am rămas total surprinsă de gustul lor. Gustul seamănă cu cel al turtelor mâncate în copilărie, fiind unul dintre deserturile cele mai des întâlnite pe vremea aceea.

Ingrediente:
300 g făină albă
1 linguriță praf de copt
1/2 linguriță bicarbonat de sodiu
un praf de sare
o linguriță ghimbir ras
1/2 linguriță scorțișoară
1/4 linguriță cuișoare
40 g unt
80 g zahăr brun
1 ou mic
60 ml melasă

1. Într-un bol adăugăm făina, bicarbonatul, praful de copt, sarea, ghimbirul, scorțișoara și cuișoarele.


2. Adăugăm apoi într-un vas în care putem folosi mixerul, oul, zahărul și untul, și le mixăm pentru 2 minute.

3. Adăugăm melasa peste ingredientele mixate, și mai mixăm puțin, să se amestece bine toate ingredientele umede. 


Vă sfătuiesc să folosiți unt la temperatura camerei, al meu a fost puțin cam rece, după cum puteți observa în poză, dar odată cu ingredientele uscate adăugate, s-a omogenizat foarte bine totul. 


4. Adăugăm apoi compoziția uscată peste cea umedă, și mixăm să se amestece foarte bine. Acest proces nu trebuie neapărat să fie făcut cu mixerul, dacă nu aveți unul de putere, se poate și cu o lingură sau cu mâna, vom obține un aluat ușor de modelat.



5. Luăm compoziția obținută și o punem pe 2 bucăți de folie alimentară, formând două biluțe, pe care le vom lăsa la temperatura camerei pentru 2-8 ore.



Pot fi lăsate și de pe o zi pe alta la frigider, dar scoase afară cu 3-4 ore înainte de a fi modelate.

6. Luăm apoi fiecare biluță și o întindem cu sâcitorul, lăsând foaia de o grosime de 1/2 cm, mie îmi place să fie cât de groasă, pentru ca turtele să iasă cât de pufoase.


Dăm apoi diferite forme turtelor, puteți să le faceți și rotunde doar, folosindu-vă de un pahar, pe care le așezați apoi într-o tavă mare de cuptor, care poate fi tapetată cu hârtie de copt.


7. În cuptorul preîncălzit la 200 de grade, introducem tava pentru 7-10 minute, în funcție de textura dorită, mai pufoase sau mai crocante.

Sincer, eu le prefer pe cele pufoase, pentru că, crusta oricum va fi puțin crocantă când se răcesc.
Le scoatem și le lăsăm 10 minute să se răcească pe o suprafață plată.


După ce s-au răcit, le putem decora după preferințe :). Eu am făcut dintr-un albuș o spumă foarte bine bătută, în care am adăugat 150 g zahăr pudră și 1 linguriță esență vanilie .


Am introdus-o într-o pungă de ornat și am decorat puțin turtele :), se poate folosi și ciocolată topită sau creme din comerț.

        
Deși, dacă mă gândesc mai bine, cele de pe vremea când eram mici nu erau întotdeauna foarte bune, îmi amintesc că deseori nimeream să fie vechi, erau atât de uscate încât se sfărâmau când mușcam din ele :)), se găsea în atât de multe moduri, ca și lănțișor la gât, pictată în diferite forme, era nelipsită de pe tarabele din oraș  indiferent de eveniment:), dar totuși, turta dulce a fost și este un desert iubit de toți, de la mici la bunici :).

Este un desert perfect pentru week-end , lui Mihai i-au plăcut foarte mult să le mănânce dimineața cu o cană de lapte cald :)

Sincer, am să le refac cu siguranță foarte curând. Deși nu pare, nu sunt foarte nesănătoase, deoarece am folosit ca și îndulcitor doar melasa și zahărul brun, de asemenea unt, care este mult mai sănătos ca alte grăsimi precum margarina sau uleiul, și multe condimente pentru aromă (ghimbir, scorțișoară, cuișoare, esență vanilie).

Din aceasta cantitate obtineti cel putin 20 de turte, lista nutrientilor este urmatoarea:


  Nutritional Facts
   
   Calories 87

   Servings 20




    %Daily Value*
Total Fat 1 g
2 %    
     Saturated Fat 0 g
2 %    
Cholesterol 9 mg
3 %    
Sodium 128 mg
5 %    
Potassium 82 mg
2 %    
Total Carbohydrate 17 g
6 %    
     Dietary Fiber 0 g
2 %    
     Sugars 6 g

Protein 2 g
3 %    
* The Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet, so your values may change depending on your calorie needs. The values here may not be 100% accurate.

You Might Also Like

0 comments

Aici poți lăsa un mesaj cu părerea ta referitoare la acest preparat.