aperitiv

Chiftele cu carne

1/20/2015 06:41:00 p.m.

Vreau să vă arăt rețeta mea de chifteluțe cu carne, rețetă care o am de la mama soțului meu, o gospodină desăvârșită, alături de care, cu drag stau în bucătărie și mereu învăț câte ceva, aceasta fiind cea mai bună rețetă de chiftele pe care am făcut-o și mâncat-o vreodată.

Sunt delicioase atât calde cât și reci, alături de puțin muștar sau o salată, împreună cu un sos marinat și paste sau cartofi, în sandvișuri sau pe platouri, la lucru sau acasă:D. Pe scurt, delicioase oriunde, oricând!


Chiftelele perfecte pentru mine trebuie să fie crocante la exterior, pufoase în exterior, È™i bine aromate cu usturoi, È™i alte mirodenii, aÈ™a cum acestea sunt :).  Secretul acestora constă în cartofii raÈ™i mărunt È™i bine storÈ™i de amidon.

Îmi place să adaug și curry în compoziția lor, și muuult pătrunjel proaspăt. Sunt nemaipomenite!

Ingrediente:
400 g carne tocată porc sau vită
3 cartofi mici
3 căței usturoi
1 ou mare
2 linguri pesmet
pătrunjel tocat proaspăt/uscat
sare și piper
curry (opțional)
ulei pentru prăjit

1. Punem carnea tocată într-un vas mare, iar peste ea adăugăm cartofii rași pe răzătoarea mică și bine storși de amidonul lăsat, oul, 2 linguri de pătrunjel tocat, sare și piper, usturoiul zdrobit și 1/4 linguriță curry.


2. Amestecăm compoziția la care adăugăm pesmetul, aproximativ 2 linguri, dar depinde de cât de umedă va fi compoziția, poate nu aveți nevoie deloc de pesmet.


3. Când are textura potrivită, nici prea tare nici prea moale, ne ungem cu puțin ulei pe degete, și începem să dăm formă chifteluțelor :)


4. Le prăjim apoi într-o baie de ulei, sau într-o tavă cu cel puțin un deget grosime de ulei, până devin rumene, la foc mediu spre mare.

Au arătat într-un mare fel pe platoul pregătit cu ocazia sărbătorilor, pe care l-am savurat cu toții cu mare plăcere.


Sincer, niciodată nu am fost o mare fană a chifteluÈ›elor, pentru că evitam carnea de porc pe cât posibil, până am dat de această reÈ›etă preparată de soacra mea. 

ÃŽn anii studenÈ›iei era un preparat des primit de acasă de soÈ›ul meu, È™i e clar de ce, pentru că se păstrează foarte bine. AÈ™a că, într-o zi, mi-am luat inima în dinÈ›i, È™i am încercat una din pachetul lui tocmai primit, È™i nu mi-a venit să cred cât de gustoasă e, cum simÈ›eai aroma cârnii, dar nu È™i textura ei puÈ›in gumată, se vedea pătrunjelul tocat, erau frumos rumenite È™i crocante, delicioase. 


Vă pup și vă doresc poftă bună!

You Might Also Like

2 comments

  1. Mama soacra trebuie sa fie - Master Chef!! F gustoase!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact, e un mic Master Chef :), am învățat și incă învăț multe de la dânsa :).

      Ștergere

Aici poți lăsa un mesaj cu părerea ta referitoare la acest preparat.