cartofi

Cartofi acordeon

1/09/2015 07:01:00 p.m.

Acești cartofi acordeon la cuptor sunt atât de gustoși, crocanți, ușor de făcut și aspectuoși, perfecți pentru o cină în familie, cu siguranță vor fi pe placul tuturor, atât a celor mari, dar mai ales a celor mici :).

Părerea mea este că seamănă mult cu cartofii prăjiți la gust, fiind ușor rumeniți și aromați la suprafață, iar moi și fragezi la mijloc.


Arată atât de complicat, dar în schimb, sunt atât de simpli de făcut, încât e mare păcat să nu îi încercăm măcar, să le dăm o șansă pe mesele noastre, mai ales datorită faptului că pot fi serviți ca și garnitură lângă orice preparat dorim :).

Și eu îi tot văzusem pe internet, dar mă gândeam că o să îmi ia prea mult timp să îi fac, dar parcă mă săturasem tot de cartofi simpli la cuptor sau piure, aÈ™a că am zis, fie ce o fi, îi fac, pentru că arată prea bine, È™i sunt atât de buni :X,  È™i vă spun că durează 10 minute maxim până îi introduceÈ›i la cuptor, unde vor sta apoi cuminÈ›i pentru minim 1 oră, timp în care ne putem ocupa liniÈ™tiÈ›i de garnitură .

Ingredientele sunt extrem de simple, 99% le aveți deja la îndemână pe toate, iar opțional puteți adăuga ce mirodenii vă plac pentru cartofi.

Ingrediente:
5 cartofi medii
3-4 linguri ulei măsline
sare
piper
rozmarin (opțional)
oregano (opțional)


1. Dăm drumul la cuptor pe 200 de grade, apoi curăța cartofii de coajă și a îi spăla bine cu apă.
Luăm fiecare cartofi și îl feliem, având grijă să nu îl tăiem până jos, să rămână prinsă fiecare felie. Puteți proceda așa cum am făcut eu, am pus 2 cuțite de o parte și de alta a cartofului, care m-au ajutat să nu tai cartoful până jos, și să îl pot felia mai ușor și rapid.


2. Punem apoi cartofii într-o tavă de cuptor, și îi ungem cu puțin ulei de măsline pe fiecare, astfel se lipesc mai ușor ingredientele de ei.


3. Îi condimentăm cu sare, piper, rozmarin și oregano și îi lăsăm la cuptor pentru 1 oră - 1:30 minute, depinde de mărimea cartofilor. Până vedem că s-au rumenit ușor pe deasupra.


Eu i-am lăsat la cuptor pentru aproximativ 1:20 de minute,  până s-au rumenit puÈ›in, dacă vă plac mai crocanÈ›i, îi puteÈ›i lăsa mai mult. PuteÈ›i să îi verificaÈ›i cu o furculiță, să vedeÈ›i dacă sunt făcuÈ›i, dacă intră uÈ™or furculiÈ›a, înseamnă că sunt :)

Îi punem apoi pe un platou și îi servim calzi, sunt super gustoși alături de un sos tzatziki sau de usturoi.


       
Mie mi-au plăcut și reci, sincer, i-am rupt și i-am savurat ca pe niște chipsuri :), cu puțin ketchup și sunt perfecți.

Noi i-am servit cu sos tzatziki alături de un delicios pui pe sticlă.
Poftă bună :).

You Might Also Like

2 comments

  1. De mult i-am vazut si eu pe net si ma tenta si pe mine sa incerc dar nu am facut-o niciodata, insa sper sa o fac in curand dupa reteta ta :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc tare mult :), sa îmi spui cum ți-a ieșit. Sigur o sa îți placă, pentru că îs foarte buni ;).

      Ștergere

Aici poți lăsa un mesaj cu părerea ta referitoare la acest preparat.