mic dejun

Spanac cu anghinare

12/09/2014 10:38:00 p.m.

Această rețetă seamănă mult cu cea simplă de spanac pe care ne-o pregătim probabil mulți dintre noi dimineața și o mâncăm alături de ouă ochiuri, doar că mai conține și anghinare, și bine face :), pentru că merg foarte bine împreună, și e lăsată la cuptor pentru a se întrepătrunde bine toate aromele.

Sincer, eu nu eram o mare fană a spanacului, și nici soțul meu, dar, de când ne-am propus să consumăm mai multe legume, pot să spun că aproape săptămânal consumam cu plăcere spanac gătit în diferite combinații.


Odată ce te obișnuiești cu gustul său, chiar o să îți placă, și Mihai poate să vă confirme asta :), mai mult decat atât, datorită conținutului său de fier și iod, ajută la regenerarea sângele și îi crește conținutul de hemoglobina în sânge, așa că vă recomand cu drag această rețetă.


Ingrediente:
100 grame spanac gătit maruntit
50 grame inimă anghinare
1 lingură  făină
300 grame lapte fierbinte
50 grame unt
100 grame blue cheese/ gorgonzola
50 grame parmezan
50 grame cașcaval
sare și piper

Dacă doriți să folosiți spanac proaspăt, îl curățați, opăriți puțin, și apoi îl mărunțiți, fie în blender, fie îl tocați mărunt cu un cuțit.

Pregătim toate ingredientele necesare pentru a ne fi mai ușor, și pentru că toate se pregătesc rapid. Eu folosesc spanac și anghinare congelată, așa că le-am scos din timp la decongelat, și am încălzit laptele pentru sosul bechamel.
 


1. Punem untul la topit într-o tigaie pe foc mediu, peste care adăugăm făina, eu am folosit făină integrală, și pot să spun că a ieșit surprinzător de bun .

2. Amestecăm cu un tel făina, și adăugăm laptele treptat, precum la maioneză uleiul.


3. Adăugăm blue cheese-ul/gorgonzola și parmezanul și amestecăm până se topesc de tot brânzeturile. Apoi adăugăm inimile de anghinare tăiate în patru.

4. Adăugăm și spanacul, sarea și piperul, mai lăsăm totul pe foc pentru 2-3 minute, și transferăm totul într-o tavă de cuptor.

5. Presărăm cu puțin cașcaval ras sau bucățele, eu am avut din acela bucățele cu 2 tipuri de brânză.


6. Dăm tava la cuptorul preîncălzit la 200 de grade pentru 15-20 de minute, până topim și rumenim cașcavalul.

Așa a arătat când l-am scos de la cuptor, cașcavalul rumenit. Este foarte bun servit cu niște bruschete de pâine unse cu puțin usturoi, cu o salată de sfeclă roșie, sau binențeles și cu niște ouă merge perfect.

Foarte ușor de făcut, nu? :) să știți că nu durează mai mult de 15 minute să o pregătim și apoi o lăsăm la cuptor, între timp putem pregăti cu ce să o servim și imediat suntem gata cu o masă gustoasă și sănătoasă.

Ne-a plăcut mult această combinație cu anghinare și blue cheese,sper ca si voua. Pofta buna!


You Might Also Like

0 comments

Aici poți lăsa un mesaj cu părerea ta referitoare la acest preparat.