desert

Batoane cu susan

12/08/2014 08:17:00 a.m.

Ador această rețetă , și o fac cu mare drag de fiecare dată, ceea ce îmi place la acest preparat este faptul ca că putem fi inventivi sau improviza, adăugând ce avem sau ce ne place fiecaruia :).

Această rețetă o am de la prieten care, atunci când o făcea, o împărțea și cu alții, care bucuroși o primeam și o savuram de fiecare dată :).


Fac extrem de des aceste batoane cu susan deoarece, în primul rând, se fac foarte ușor, iar în al doilea rând, sunt foarte sănătoase datorită conținutului ridicat de semințe, cereale și fructe, perfecte atunci când ne e poftă de ceva dulce si bun.

Acest desert este perfect și pentru cei mici, atunci când doresc ceva dulce, sau chiar un snack pe care îl pot savura la școală, înlocuind croissant-ul cu ciocolată sau alte dulciuri din comerț.


Din această listă puteți folosi ingredientele care vă plac, gândiți-vă doar să fie un balans între cele uscate și umede, în sensul că, dintre cele umede e 'musai' să folosi un ingredient care să le țină impreuna, de exemplu untul, untul de arahide sau uleiul de cocos, care, la rece se întăresc, și țin foarte bine legate ingredientele uscate.


Ingrediente uscate care pot fi folosite:
stafide
merișoare/curmale/piersici/prune/goji/smochine uscate deshidratate
alune
caju
nuci
migdale
fistic
semințe de floarea soarelui/ dovleac
chipsuri de ciocolată
cacao/scorțișoară
bucăți de măr/pară
nucă de cocos
semințe de in
fulgi de ovăz
semințe de susan

Ingrediente umede:
unt
ulei de cocos
unt de arahide/migdale
miere
sirop de arțar
gem
sirop de cătină
banane bine coapte, zdrobite cu furculita
1 lingura suc proaspat de lămâie
1 lingurita esență de vanilie/rom/migdale


1. Într-un vas am adăugat toate ingredientele uscate, iar în alt vas pe cele umede.

Eu am folosit: 100 grame nucă de cocos, 1 mar taiat bucăți, 100 grame de stafide,150 de grame demix format din caju și nuci mărunțite, iar ca ingrediente umede am folosit 120 grame ulei de cocos, 120 grame unt de arahide și 6 linguri de miere.

2. Am amestecat ingredientele umede și le-am pus peste cele uscate.


3. Peste tot am adăugat semințe de in, de ovăz și susan până am obținut o pastă groasă și omogenă, dar să aibă și o consistență umedă.

Aici puteti gusta compozitia, sa vedeti balansul de dulce, daca este suficient pentru gustul vostru, dupa e faceti de 2 ori, va promit ca o sa stiti exact cat sa folositi.

4. Compoziția obținută o punem într-o tavă tapetată cu hârtie de copt, o presăm bine, și o dăm la frigider pentru 2-4 ore , chiar și peste noapte, pentru a se întări bine untul și miere.


Noi o servim atat ca și desert cat si ca o gustare între mese sau la mic dejun alaturi de cafea sau ceai, si mai mereu folosesc alte ingrediente, in functie de sezon sau de ceea ce am la indemana.

You Might Also Like

4 comments

  1. Chiar azi mi-am cumparat fructe uscate pentru a-mi face astfel de batoane! :) Daca nu azi, maine sigur le fac ;-). SI ca de obicei, prietenul o sa imparta si cu altii, la servici ;).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da? și ce fructe o să folosești? :) Le-am pomenit pe toate la ingrediente? Sunt niște norocoși colegii tăi :)

      Ștergere
  2. fructe am luat: merisoare, curmale, smochine si prune; cred ca am sa pun si niste catina si vreau sa pun nuci de Cavnic la greu. mai o sa adaug si sirop de brad ;). Maine sper sa apuc sa le fac.. azi nu am apucat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cât de bine sunăăă, mai ales cu cătină și sirop de brad :) . Sigur o să iasă foarte bune, poate ne 'arunci' și nouă o poză măcar ;)

      Ștergere

Aici poți lăsa un mesaj cu părerea ta referitoare la acest preparat.