cartofi

Salată de cartofi cu capere

12/18/2014 07:04:00 p.m.

Salata de cartofi cu capere, o salata calda, foarte gustoasa si usor de preparat, o salata diferita, datorita gustului special dat de capere, aromata cu marar si acrisoara datorita castraveciorilor murati,

De asemenea poate fi potrivită pentru masa de Crăciun :), acești cartofi cu capere sunt perfecți, deoarece, sunt foarte buni atât calzi cât și reci, și pot fi serviți ca și garnitură pentru platoul rece.


     
 Dacă doriți să vă impresionați familia, și pe cei dragi cu ceva nou, sau doriți să înlocuiți salata de boeuf cu altceva în acest an, această salată de cartofi este perfectă :).

La noi în familie a urcat în topul garniturilor, atât pentru gust, cât și pentru simplitate și rapiditate de realizare. Vă invit să urmăriți cât de ușor este de preparat.

Ingrediente:
500 g cartofi
sare și piper

Sos:
un ou
100 ml ulei
2 linguri muștar
1 castravecior murat
2 linguri capere
1 linguriță mărar uscat/proaspat
sare și piper

Eu am folosit capere murate în oțet, dar puteți folosi de care găsiți sau de care doriți, ambele variante sunt bune.

1. Curățăm cartofii, îi tăiem cubulețe , de dimensiunea dorită, și îi punem la fiert în apă cu sare.


2. Punem și oul la fiert pentru maxim 4 minute, astfel încât albușul să fie fiert, iar gălbenușul moale. După ce a fiert, îl lăsăm să se răcească, îl curățăm și îl zdrobim cu o furculiță.


3. Peste el punem muștarul, iar apoi uleiul în cantități foarte mici, amestecând în continuu, ca la maioneză. Apoi adăugăm castravetele murat tăiat mărunt, caperele, mărarul , sarea și piperul.

4. Când cartofii sunt fierți, îi strecurăm de apă, îi lăsăm 30 de minute să se răcească, iar apoi adăugăm sosul peste ei, și amestecăm încet, să nu îi zdrobim.


Asta este tot :) v-am spus că sunt foarte ușor de realizat, dar credeți-mă,  sunt extrem de delicioși.
Îi putem pune într-un vas frumos și orna cu puțin ardei roși și măsline dacă dorim să fie și mai aspectuoși :) Noi i-am servit imediat.

Acu' câteva zile i-am făcut pentru prima dată, și sincer nu prea avea încredere în această rețetă, mi se părea cam seacă, în sensul că, prea simpli, așa că, făcusem o cantitate foarte mică, din 2 cartofi mai măricei :), dar când i-am gustat, mi-a părut atât de rău că am făcut așa puțini. 

A doua zi am repetat rețeta cu o cantitate tiplă :), dar credeți-mă că au trecut foarte repede, deoarece sunt foarte buni atât calzi, cât și reci. Noi i-am servit cu  rulada de carne cu legume și glazură.


  

Dacă nu ați avut șansa să gustați încă capere, pot să vă spun că, gustul lor este puțin astringent, proaspăt și ușor picant. Ele sunt un ingredient des folosit la salate, sosuri (sosul tartar, de exemplu), mâncăruri cu carne și pește. Se comercializează murate în oțet sau în sare.

     

Sper din suflet să încercați această salată de cartofi cu capere, nu o să regretați. Curând am să vă mai arăt niște rețete superbe cu capere :) deoarece, noi am devenit fanii acestor mici muguri . 

Poftă bună dragilor!

You Might Also Like

0 comments

Aici poți lăsa un mesaj cu părerea ta referitoare la acest preparat.