desert

Strudel cu dovleac

10/22/2014 11:47:00 p.m.

Pe vremea asta atât de mohorâtă, ce e mai frumos decât sa stăm la căldurică și să facem o prăjitură aromată de dovleac cu scorțișoară care o să ne îmbie până și vecinii :).
   
De câteva zile tot cu gândul la o prăjitură cu dovleac îmi era, dar aveam emoții deoarece soțul meu nu a mai mâncat niciodată, deși eram convinsă că o să îi placă, și așa a și fost.


Când trecea pe lângă platoul cu prăjiturelele calde, tot mai fura câte una, așa satisfacția mea a fost și mai mare văzând cât de mult îi place, sper să o încercați cu încredere și voi .

Ingrediente:
1 pachet aluat foietaj
400 grame dovleac ras
100 grame zahăr
1 gălbenuș ou
o lingură unt
50 grame griș (opțional)
1/2 lingură scorțișoară (opțional)

1. Curățăm dovleacul și îl dăm pe răzătoare, apoi îl punem într-o tigaie cu o lingură de unt, zahărul și scorțișoara și îl călim 5 minute.


2. Dacă vi se pare că are o consistență prea subțire, adăugați puțin pesmet. Eu nu am avut nevoie deoarece nu a fost lichid deloc, dar binenteles depinde de dovleac.

Întindem foietajul și îl împărțim în dreptunghiuri de aprox 5x3 cm (al meu e mai închis la culoare deoarece l-am făcut eu cu făină integrală). Punem pe fiecare dreptunghi o lingură de dovleac, îndoim puțin laturile mai scurte, apoi cele mai lungi pana se unesc.


3. Dăm drumul la cuptor pe 185 grade celsius pentru a se încălzi. AÈ™ezăm bucățelele rulate într-o tigaie unsă cu unt/ulei sau tapetată cu hârtie de copt, le crestăm puÈ›in cu un cuÈ›it È™i le ungem cu un gălbenuÈ™ de ou  .


4. Dăm tava la cuptor pentru 40 de minute până se rumenesc puțin. Le scoatem și le lăsăm să se răcorească puțin , după care, dacă dorim , le putem pudra cu zahăr .


Sunt foarte gustoase si aromate, musai de facut tomana, in perioada dovleacului, iar mirosul te imbie sa mai iei, nici nu se compara cu strudelul din comert.

Poftă bună va doresc!

You Might Also Like

0 comments

Aici poți lăsa un mesaj cu părerea ta referitoare la acest preparat.