garnitura

Gnocchi

11/14/2014 06:19:00 p.m.

Gnocchi este un preparat de origine italiană, care se servesc fierbinți sau calzi, ca fel principal, înlocuind supa sau pastele.

Pentru început, am să vă arăt reÈ›eta simplă de gnocchi, dar în următoarea postare o să găsiÈ›i  pe cea de gnocchi cu sos de roÈ™ii, iar în viitorul apropiat am să postez È™i altele, deoarece sunt foarte gustoÈ™i È™i pot fi serviÈ›i sau gătiÈ›i în atât de multe feluri.

     
Gnocchi se găsesc de cumpărat congelați, dar binențeles că nu se compară cu cei făcuți acasă. Dacă dorim, putem face o cantitate mai mare și să îi punem la congelator pentru 2-3 luni.

Ingrediente;
300 grame cartofi făinoși
1 gălbenuș de ou
100  grame făină
sare și piper

1. Punem cartofii la fiert în coajă în apă cu sare. Nu îi fierbem foarte tare, cât să intre ușor furculița în ei, apoi îi luăm de pe foc, în curățăm și ii pisăm cu un tel/furculiță.


2. După ce i-am zdrobit bine, adăugăm gălbenușul de ou, făina, (eu i-am făcut cu făină integrală, dar pot fi făcuți binențeles și cu făină albă) puțină sare și piper și îi amestecăm bine.


3. O să obÈ›inem un aluat tare, pe care îl rulăm subÈ›ire , cam de un deget (alegeÈ›i voi care :) ), È™i îl tăiem bucățele de aprox. 3 cm. Bucățelele le tăvălim prin făină, iar apoi le apăsăm cu degetul către o furculiță, pentru a le da forma.

4. Le întindem pe masa pudrată cu faină , sau pe o foaie de copt, între timp punem un vas cu apă și sare la fiert.

5. Când apa fierbe, le punem pe rând în apă , și le fierbem până se ridică la suprafață, apoi le scoatem cu o paletă din apă și le punem într-un vas să se scurgă de excesul de apă.


După ce le-am fiert, urmează să facem sosul dorit È™i să le servim cu maaaaare poftă, pentru că sunt tare bune :) 

Pofta buna!

You Might Also Like

0 comments

Aici poți lăsa un mesaj cu părerea ta referitoare la acest preparat.