fructe

Papaya cu iaurt si fructe - mic dejun Hawaiian

6/05/2016 07:53:00 p.m.

Aloha dragii mei!!! Suntem proaspat veniti din vacanta, dar cu gandul inca suntem acolo :), o experienta extraordinara, abia astept sa va povestesc...!

Asa cum am promis pe prima pagina a blogului, vin repejor cu o reteta foarte indragita (poate chiar cea mai indragita) de noi in vacanta, si anume micul nostru dejun de la una din locurile in care am fost cazati, o delicioasa papaya umpluta cu iaurt, fructe si fulgi de migdale.


Totul a inceput cu o surpriza, cea mai frumoasa surpriza din viata mea, si anume opt zile pe insula Big Island - Hawaii. Spun surpriza pentru ca, nu am stiut nimic, pana cu o zi inainte de plecare, cand Mihai a spus ca ar fi timpul sa ne facem bagajele, nu stiam despre ce vorbeste, si am inceput sa intreb suspicioasa ce plecare, inca imi amintesc perfect zambetul pe care il avea...

Atunci mi-a spus ca in cateva ore avem zbor spre Hawaii, moment in care am incremenit, si nu stiam ce sa cred, glumeste oare? Apoi mi-a aratat biletele de avion si instantaneu lacrimi de extrema bucurie au inceput sa-mi curga, iar picioarele imi topaiau, incontrolabil.

Hawaii era un vis de-al meu, un vis care nu prea credeam ca se va indeplinii, iar Mihai stia asta, de aceea a ales sa nu imi spuna pana in ultimul moment, motiv pentru care nici acuma nu realizez ca am fost acolo, totul a fost si a trecut ca un vis, un vis de neuitat!


Dar vin de acolo cu gustul dulce, foarte dulce a tot ce am vazut, facut si mancat... iar prima masa de pe insula a fost acest mic dejun alcatuit din papaya, iaurt, ananas, banane, fulgi de migdale si lamaie, alaturi de chec cu banane, si credeti-ma pe cuvant ca a fost cel mai bun mic dejun pe care l-am avut in viata noastra.


Noi am servit cu fructe lychees si chec cu banane (banana bread), reteta care urmeaza cat de repejor, si nu orice reteta, ci exact reteta din Hawaii (binenteles ca am cerut reteta, si ma simt onorata ca am primit-o) .

Ingrediente:
papaya (300 grame)
200 grame iaurt
100 grame ananas
1 banana
1 lamaie
fulgi de migdale


Modul de preparare al acestei retete este unul extrem de usor, dar gustul va va surprinde foarte placut, um mic dejun inedit.

1. Binenteles, primul rimul pas este sa taiem fructul, fie pe jumatate, daca el este mic, fie pe latime, rondele, daca are peste 800 de grame.
2. O curatam de samburi si o stropim din ambundenta cu sucul de lamaie, deoarece, iubitorii de papaya deja stiu ca cel mai bun mod de servire al acestui fruct, este cu suc de lamaie proaspat stors.
3. Umplem ambele jumatati de fruct cu 100 de grame de iaurt fiecare.
4. Adaugam cubulete de ananas peste iaurt, acesta poate fi atat proaspat cat si de la conserva, dar pentru un gust garantat, folositi proaspat.
5. Banana se curata si se taie feliute, adaugandu-se pe marginile fructului de papaya.
6. Presaram cu fulgi de migdale dupa preferinte.


Fructele din Hawaii sunt foarte speciale si diferite de cele cu care suntem noi obisnuiti, de exemplu, bananele lor sunt foarte mici dar extrem de aromate si dulci, numite si apple bananas. Mihai era innebunit dupa ele, mereu aveam un ciorchine de banane cu noi.


De asemenea, papaya noastra din Austin, adusa din Mexic, are de la un kilogram in sus, iar cele din Hawaii aveau in jur de 300-400 de grame fiecare.


Papaya este un fruct cu un gust dulce si o consistenta ca cea a untului, dotat cu o multitudine de substante nutritive, cum ar fi proteine, calciu, fier, potasiu, magneziu, fosfor, sodiu, carbohidrati si multe vitamine esentiale (vitamina B, C si beta-caroten), iar adaugarea lui in alimentaria noastra aduce o sumedenie de beneficii corpului nostru.

Cei mai mari producatori ai acestui fruct sunt Mexicul, Puerto Rico si SUA. In SUA este produs in special in Hawaii. Papaya mai este cunoscut si ca Pawpaw, Papaw sau copacul cu pepene galben.

Lista nutritiva pentru doua portii sunt urmatoarele:


  Nutritional Facts
   
   Calories 210

   Servings 2




    %Daily Value*
Total Fat 4 g
6 %    
     Saturated Fat 2 g
8 %    
Cholesterol 9 mg
3 %    
Sodium 70 mg
3 %    
Potassium 451 mg
13 %    
Total Carbohydrate 36 g
12 %    
     Dietary Fiber 4 g
16 %    
     Sugars 22 g

Protein 11 g
22 %    
* The Percent Daily Values are based on a 2,000 calorie diet, so your values may change depending on your calorie needs. The values here may not be 100% accurate.

You Might Also Like

0 comments

Aici poți lăsa un mesaj cu părerea ta referitoare la acest preparat.